Пріоритети об’єднаного українського бізнесу для перших 100 днів новообраного Президента України
25 квітня 2019 року Президент ВГО «Асоціація платників податків України» Грігол Катамадзе прийняв участь у робочій зустрічі з представниками Української Ради Бізнесу, в якій він є членом Наглядової ради, фахівцями Експертної платформи «Економічні реформи» та керівниками провідних аналітичних центрів країни.
Зустріч відбулася в офісі Асоціації платників податків України за адресою: вул. Іллєнка, 83-Д.
Учасники зустрічі напрацювали пропозиції щодо пріоритетів для перших 100 днів новообраного Президента України щодо ключових реформ, які забезпечать збереження та сталий розвиток економіки України. За підсумками зустрічі узгоджено Меморандум, який пізніше буде опублікований, та прийнята відповідна Резолюція.
Резолюція об’єднаного українського бізнесу та аналітичних центрів
Ми, представники Української Ради Бізнесу, до складу якої входять 73 бізнес асоціації малого та середнього бізнесу та фахівці Експертної платформи «Економічні реформи», до складу якої входять аналітичні центри та фахівці з економічних питань, усвідомлюючи спільну відповідальність за збереження та сталий розвиток економіки України, звертаємося до новообраного Президента України із таким:
Вважаємо, що для подолання ключових загроз, які на цей час стоять перед Україною, першочергово необхідно реалізувати наступні завдання:
- Терміново визначити ключові загрози економічній безпеці України, у діалозі із представниками бізнесу та профільними фахівцями; забезпечити реалізацію заходів по їх нівілюванню шляхом внесення змін до відповідних нормативно-правових актів та прийняття Доктриниекономічної безпеки України.
- Забезпечити незалежність судової системи та органів прокуратури, зокрема шляхом зміни складу органів суддівського врядування та прокуратури задля ефективного очищення й оновлення корпусу, забезпечення підзвітності суспільству, реалізація повноцінної участі громадян у судочинстві, вдосконалення досудового розслідування, зокрема законодавче врегулювання питання приватної детективної діяльності.
- Сприяти прийняттю Нового виборчого кодексу (з моделлю пропорційної виборчої системи із відкритими списками).
- Забезпечити ухвалення нового Податкового кодексу Розвиткута Митного кодексу, який міститиме норми по заміні податку на прибуток податком на виведений капітал для всіх підприємств, зниженню податкового навантаження на фонд оплати праці, деофшоризації економіки, збереженню спрощеної системи оподаткування та мінімізація зловживань за її допомогою, модернізація СМКОР задля запобігання блокування господарської діяльності добросовісних платників податків, ліквідацію акцизного збору на транспортні засоби, запровадження механізму податкової субсидії на фінансування громадських організацій і політичних партій тощо, із компенсацією за рахунок детінізації економіки та зниження неефективних видатків держбюджету(зниження загальнодержавних видатків з поточних 43 % від ВВП до 35% від ВВП).
- Сприяти детінізації економіки, зокрема ринку оренди землі та сільгосппродукції. Сприяти запровадженню єдиного податкового електронного документа задля контролю ланцюжка постачання ризикових категорій товарів та стимулювання покупцяотримувати фіскальний чек при їх покупці.
- Сприяти проведенню інституційної реформи перевіряючих та контролюючих органів, зокрема податкової та митної служб: запровадження персональної відповідальності співробітників, ризик-орієнтованого підходу до перевірок, проведення відкритих конкурсів на керівні посади, встановлення конкурентних заробітних плат співробітникам. Забезпечити створення єдиного органу з розслідування економічних злочинів, ліквідацію податкової міліції та інших економічних підрозділів правоохоронних органів.
- Забезпечити незалежну, ефективну і професійну роботу всіх антикорупційних інституцій (НАЗК, НАБУ, САП, ВАС, АРМА). Зокрема, забезпечити перезапуск Національного агентства із запобігання корупції шляхом ухвалення необхідних законодавчих змін, що передбачатимуть незалежне обрання та діяльність членів НАЗК, ефективну модель управління ним, повернення статті щодо покарання за незаконне збагачення.
- Визначення кросс-галузевих монополій на ринку вугілля та електроенергії і умов їх примусового поділу, забезпечення вільного обміну електроенергією з країнами Європейського союзу з метою обмеження монополії на ринку електроенергії, прийняття законодавчих змін необхідних для відкриття імпорту електроенергії та стимулювання експорту. Гармонійний розвиток власного виробництва енергії з ВДЕ, фокусування на розвитку розподілених ресурсів. Забезпечення екологічності енергетичної галузі.
- Забезпечити запровадження сучасного трудового права, заснованого на свободі трудового договору, спрощення формальностей та зменшення штрафних санкцій за порушення трудового законодавства.
- Розробити та внести на розгляд парламенту, як першочергові, весь пакет законопроектів для успішного завершення реформи децентралізації влади.
Закликаємо майбутнього Президента України та представників всіх політичних сил підтримати пропозиції, сформовані експертами і представниками бізнес об’єднань за висновками низки досліджень, та якнайшвидше погодити і прийняти необхідні нормативно правові акти. Для забезпечення розробки та реалізації економічних реформ пропонуємо створити постійно діючий орган, накшталт Національної ради реформ, за участі представників провідних бізнес об’єднань.
До відома: до складу Експертної платформи «Економічні реформи» входять провідні аналітичні центри та експерти, зокрема: Інститут соціально-економічної трансформації, ФінПульс, Інститут громадянських свобод, CASE-Ukraine, Асоціація енергоефективних міст України, Палата податкових консультантів, експерти групи Податкова реформа РПР, групи Фін сектор РПР, Всеукраїнська агенція інвестицій та сталого розвитку, Інститут податкових реформ тощо