Стара версія сайту

Президент Асоціації платників податків України Грігол Катамадзе один із спікерів другої сесії VI Міжнародного податкового форуму

10 квітня цього року у місті Києві в готелі «Прем’єр Палас відбувся VI Міжнародний податковий форум, участь в якому приймали близько  200 учасників. Це керівники юридичних і фінансових департаментів великих підприємств, судді, консалтингові консультанти, представники органів виконавчої влади, зокрема Міністерства фінансів України та ДФС України та інші.

Про причини і цілі реорганізації Державної фіскальної служби: чому не вийшло об’єднати митницю і податкові органи воєдино? Що буде з податковою міліцією? Як налагодити ефективну міжвідомчу взаємодію? Чи реально відновити довіру до податкових і митних органів та в які терміни? Про процес реорганізації ДФС України, наслідки для держави і бізнесу, адекватний розподіл повноважень між контролюючими органами як запорука ефективного регулювання господарських відносин тощо.

Чи реально відновити довіру до податкових і митних органів та в які терміни? говорили на другій сесії VI Міжнародний податковий форум «Реорганізація ФІСКАЛЬНОЇ СЛУЖБИ. ДМС І ДПС: НОВІ ВИКЛИКИ», спікерами якої були: Грігол Катамадзе, Президент Асоціації платників податків України, Роман Гопцій, старший проектний менеджер Офісу підтримки реформ при Міністерстві фінансів України,  Анатолій Макаренко, член Правління, Голова Комітету з митних питань ВГО АППУ, Ярослав Романчук (модератор), Керуючий партнер в MORIS, EUCON Legal Group, Вероніка Зарубицька, адвокат ЮК «АМБЕР», Мирослав Гнідко, директор юридичного департаменту групи компаній MERX.

Виступаючи на другій сесії VI Міжнародного податкового форуму,  Президент ВГО «Асоціації платників податків України», Надзвичайний і Повноважний Посол Грігол Катамадзе зазначив: «хотів би почати з питання, яке відображено в Програмі Форуму: «Реально відновити довіру до податкових і митних органів та в які терміни?» Я б поставив питання «ширше», як повернути довіру до державних інституцій?, і хто це може зробити? На моє глибоке переконання — перший крок має зробити саме держава. Який це крок? Це прийняти два абсолютно нових Кодекси України, Податкового та Митного. Подивіться яка виходить історія? Ми, мається на увазі український бізнес, останні три роки поспіль намагаємося переконати чиновників змінити податкове законодавство шляхом заміни податку на прибуток на податком на виведений капітал. І що ми чуємо у відповідь? Як від екс-Міністра фінансів, так і від  чинного Міністра фінансів — ця заміна спричинить за собою на початковому етапі втрати бюджету. 4 роки тому зазначались втрати бюджету в сумі 150 млрд. грн, в  минулому році прорахували вже 43 млрд. грн., що в 3,5 рази менше. І далі чинний Міністр фінансів України адресує питання до ініціаторів проекту Закону, а це саме до бізнесу — шукайте компенсатори. Я хочу привести приклади, що з цього питання відбувається в інших країнах, де вже декілька років запроваджений  податок на виведений капітал. Наприклад,  Мінфін і Служба доходів Грузії, підводячи підсумки введення податку на виведений капітал підрахували, що вже інвестовано 600 млн. ларі, а це приблизно 270 млн. доларів, в грузинську економіку, в грузинський мікро- і малий бізнес. Бачите різницю в підходах, зовсім інша філософія. Звідси виникає і довіра до відповідних інституцій в країні! Підемо далі, перед тим як прийняти Постанову Кабінету Міністрів про розподіл ДФС на дві окремі юридичні особи, була розмова про те, що є два шляхи: «швидкий» і більш «легкий» — це через рішення Кабінету Міністрів України і «тривалий», і більш «складний» — це через зміни в чинне законодавство. Асоціація платників податків України, яку я маю честь очолювати вже майже чотири роки, відразу ж заявила позицію, що якщо йти по першому шляху — буде помилка, яка буде породжувати такі ж помилки. Поясню чому: наразі представник Мінфіну каже, що митниця — це орган, який захищає економічну безпеку країни. Рішенням Кабінету міністрів України розділили ДФС України, створивши окремо ДМС і ДПС. І що далі? Якими законодавчими актами вони будуть керуватися? Чинним Митним кодексом, який ні в якому разі не захистить економічну безпеку країни!

Твердо впевнений, що потрібні невідкладні системні зміни – це прийняття нового Податкового Кодексу Розвитку та нового Митного Кодексу, адаптованих до законодавства Європейського Союзу. Одночасно невідкладно прийняти  Закон Про створення Національної Митної Служби, Закон про створення Національного Бюро Фінансової Безпеки — нового єдиного органу, який буде займатися превенцією і боротьбою з економічними і фінансовими правопорушеннями в країні та запровадити одноразове нульове декларування. І тільки все зазначене мною в комплексі, дасть позитивний імпульс до економічного зростання країни».

Наприкінці свого виступу Грігол Катамадзе відзначив: «На жаль, у нас обмежений час виступу спікерів, тому завершуючи свій виступ,  хочу анонсувати Презентацію Доктрини економічної безпеки країни, яку розробили провідні інститути та експерти країни разом з українським бізнесом, який відбудеться 12 квітня цього року  об 11: 00 в Укрінформі, та подякував учасників заходу за увагу до його виступу».

Поділитись новиною:
Останні новини
Схожі новини
Отримуйте кваліфіковану допомогу та захист, навчайтесь, поліпшуйте умови ведення вашого бізнесу та розвивайте свої бізнес-зв'язки разом із АППУ